Takuut

Kaikilla myymillämme tuotteilla on vähintään 1 vuoden takuu. Takuuhuolloista vastaavat maahantuojat.
Turhien rahtikulujen ja rahtipäivien välttämiseksi takuuhuoltoa kaipaavaa tuotetta et saa koskaan
lähettää meille vaan sinun pitää lähettää se aina suoraan maahantuojan takuuhuoltoon. Tällöin
saat tuotteen myös takuuhuollosta suoraan takaisin itsellesi. Maahantuojan takuuhuollon
yhteystiedot ja lähetysohjeet saat meiltä sähköpostilla tai puhelimitse kysäisemällä.

Älä siis lähetä takuuhuoltoa kaipaavaa tuotetta meille!!!

Jos asut Tampereen lähistöllä niin voit myös tuoda takuuhuoltoa kaipaavaan laitteen myymäläämme
niin me lähetämme sen maahantuojan takuuhuoltoon. Jos tuot laitteen myymäläämme niin sinun
pitää se myös takuuhuollossa käynnin jälkeen käydä myymälästämme hakemassa.

Ota aina puhelimitse yhteyttä maahantuojaan ENNEN kuin lähetät tuotteen huoltoon. Usein kyseessä
on käyttö- tai kytkentävirhe, joka "korjaantuu" puhelimessa. Monet maahantuojat eivät myöskään
ota vastaan lähetyksiä, joista ei ole sovittu etukäteen. Lähetä laite takuuhuoltoon
meiltä tai maahantuojalta saamiesi lähetysohjeiden mukaisesti.

Takuutodistuksena toimii myymälästä ostaessasi kassakuitti ja verkkokaupastamme tilatessasi
paketin mukana tuleva kuitti. Pistä siis kuitti hyvään talteen. Maahantuojien huollot eivät
korjaa takuuseen laitteita joiden mukana ei ole kopiota kuitista. Laita lähetyksen mukaan
kopio kuitista (jätä alkuperäinen kuitti itsellesi hyvään talteen) ja lyhyt vikaselostus.
Laita mukaan myös omat yhteystietosi puhelinnumero mukaanlukien, jotta huolto saa
lähetettyä tuotteen takaisin sinulle ja saa sinut tarvittaessa puhelimitse kiinni.

Jos kyseessä on kaiutin (subbari, midbasso, keskiääni, diskantti tai koaksiaali) ja sen puhekela
on palanut tai taittunut niin kyseessä ei ole takuunalainen vika, koska vika johtuu
laitteen käyttäjän tekemästä käyttövirheestä.
Alla esimerkkejä käyttövirheistä.

- Vahvistimen GAIN-säädin on säädetty liian suurelle ja vahvistimesta ulostuleva signaali
on mennyt särölle. Särö on polttanut kaiuttimen puhekelan.

- Vahvistimen GAIN-säädin on säädetty liian suurelle ja kaiuttimelle on mennyt enemmän tehoa
kuin se kestää sähköisesti. Liian suuri teho on polttanut kaiuttimen puhekelan.

- Vahvistimen GAIN-säädin on säädetty liian suurelle ja kaiuttimelle on mennyt enemmän tehoa
kuin se kestää mekaanisesti ja elementti on pohjannut. Elementin pohjaaminen tarkoittaa
sitä että elementin maksimi liikerata ylitetään ja puhekela osuu puhekelan ilmaraon
pohjaan. Elementin pohjaaminen aiheuttaa puhekelan taittumisen.

- Soittimessa tai vahvistimessa on ollut bassokorostus päällä (LOUDNESS, BASS BOOST tai
vastaava) ja vahvistimesta ulostuleva signaali on mennyt särölle tai elementti on
pohjannut kyseisen korostuksen takia. Särö on polttanut kaiuttimen puhekelan
tai puhekela on taittunut pohjaamien takia.

- Laitteistoa on soitettu pitkään suurilla tehoilla. Pitkään suurilla tehoilla soitettaessa
kaiuttimen puhekela ei ole päässyt jäähtymään riittävästi vaan se on
kuumentunut kuumentumistaan ja lopulta palanut.

Ohjeet -sivultamme löytyy Autovahvistimen säätäminen -ohjesivu jonka avulla saat säädettyä
laitteistosi siten että kaikki kaiuttimet pysyvät ehjänä. Tuhannet asiakkaamme ympäri
Suomen ovat säätäneet autonsa kyseisen ohjeen mukaisesti vuosituhannen
alkuvuosista lähtien ja tiedossamme ei ole yhtään tapausta jossa
kaiuttimia olisi hajonnut kun ohjeitamme on noudattanut.


Autovahvistimen säätäminen