Takuut

Kaikilla myymillämme tuotteilla on vähintään 1 vuoden takuu. Takuuhuolloista vastaavat maahantuojat. Turhien rahtikulujen ja rahtipäivien välttämiseksi takuuhuoltoa kaipaavaa tuotetta et saa koskaan lähettää meille vaan sinun pitää lähettää se aina suoraan maahantuojan takuuhuoltoon. Tällöin saat tuotteen myös takuuhuollosta suoraan takaisin itsellesi. Maahantuojan takuuhuollon yhteystiedot ja lähetysohjeet saat meiltä sähköpostilla tai puhelimitse kysäisemällä.

Älä siis lähetä takuuhuoltoa kaipaavaa tuotetta meille!!!

Jos asut Tampereen lähistöllä niin voit myös tuoda takuuhuoltoa kaipaavaan laitteen myymäläämme niin me lähetämme sen maahantuojan takuuhuoltoon. Jos tuot laitteen myymäläämme niin sinun pitää se myös takuuhuollossa käynnin jälkeen käydä myymälästämme hakemassa.

Ota aina puhelimitse yhteyttä maahantuojaan ENNEN kuin lähetät tuotteen huoltoon. Usein kyseessä on käyttö- tai kytkentävirhe, joka ”korjaantuu” puhelimessa. Monet maahantuojat eivät myöskään ota vastaan lähetyksiä, joista ei ole sovittu etukäteen. Lähetä laite takuuhuoltoon meiltä tai maahantuojalta saamiesi lähetysohjeiden mukaisesti.

Takuutodistuksena toimii myymälästä ostaessasi kassakuitti ja verkkokaupastamme tilatessasi paketin mukana tuleva kuitti. Pistä siis kuitti hyvään talteen. Maahantuojien huollot eivät korjaa takuuseen laitteita joiden mukana ei ole kopiota kuitista. Laita lähetyksen mukaan kopio kuitista (jätä alkuperäinen kuitti itsellesi hyvään talteen) ja lyhyt vikaselostus. Laita mukaan myös omat yhteystietosi puhelinnumero mukaanlukien, jotta huolto saa lähetettyä tuotteen takaisin sinulle ja saa sinut tarvittaessa puhelimitse kiinni.

Jos kyseessä on kaiutin (subbari, midbasso, keskiääni, diskantti tai koaksiaali) ja sen puhekela on palanut tai taittunut niin kyseessä ei ole takuunalainen vika, koska vika johtuu laitteen käyttäjän tekemästä käyttövirheestä.

Alla esimerkkejä käyttövirheistä.

– Vahvistimen GAIN-säädin on säädetty liian suurelle ja vahvistimesta ulostuleva signaali on mennyt särölle. Särö on polttanut kaiuttimen puhekelan.

– Vahvistimen GAIN-säädin on säädetty liian suurelle ja kaiuttimelle on mennyt enemmän tehoa kuin se kestää sähköisesti. Liian suuri teho on polttanut kaiuttimen puhekelan.

– Vahvistimen GAIN-säädin on säädetty liian suurelle ja kaiuttimelle on mennyt enemmän tehoa kuin se kestää mekaanisesti ja elementti on pohjannut. Elementin pohjaaminen tarkoittaa sitä että elementin maksimi liikerata ylitetään ja puhekela osuu puhekelan ilmaraon pohjaan. Elementin pohjaaminen aiheuttaa puhekelan taittumisen.

– Soittimessa tai vahvistimessa on ollut bassokorostus päällä (LOUDNESS, BASS BOOST tai vastaava) ja vahvistimesta ulostuleva signaali on mennyt särölle tai elementti on pohjannut kyseisen korostuksen takia. Särö on polttanut kaiuttimen puhekelan tai puhekela on taittunut pohjaamien takia.

– Laitteistoa on soitettu pitkään suurilla tehoilla. Pitkään suurilla tehoilla soitettaessa kaiuttimen puhekela ei ole päässyt jäähtymään riittävästi vaan se on kuumentunut kuumentumistaan ja lopulta palanut.