Toimitusehdot

Powerset verkkokaupan tuotteita myy Powerset Oy (y-tunnus 2024879-1). Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille Suomeen. Alle 18-vuotias tarvitsee tilaukseen vanhemman tai huoltajan suostumuksen. Kaikki hintamme sisältävät arvonlisäveron 24%. Pidätämme oikeuden tuotteiden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

HUOM! Emme tee verotonta myyntiä ulkomaille tai Ahvenanmaalle. Jos siis tilaat tuotteet Ahvenanmaalle joudut maksamaan arvonlisäveron kahteen kertaan.

Tuotteiden varastosaldot

Tuotteiden varastosaldot eivät päivity verkkokauppaamme reaaliajassa. Alla on kerrottu tuotesivuillamme näkyvien erilaisten varastosaldo ilmoitusten merkitykset.

Varastotuote / Toimitusaika 1-3 arkipäivää

Varastotuote on tuote, jota pyrimme aina pitämään varastossamme ja sen saa siten myymälästämme noudettaessa heti mukaansa. Matkahuollolla toimitettuna toimitusaika on normaalisti 1-3 arkipäivää. Toimitusaika riippuu tilausajankohdasta ja määränpäästä. Jos tilauksen tekee arkipäivänä ennen kello 12 ja kaikki tilatut tuotteet löytyvät suoraan varastostamme niin tuotteet lähtevät yleensä jo samana päivänä. Jos varastotuote pääsee tilapäisesti loppumaan varastostamme niin sitä tulee meille yleensä lisää 1-3 arkipäivässä.

Tilaustuote / Toimitusaika 1-7 arkipäivää

Kyseessä on tuote jota emme pidä varastossamme. Tilaustuotteita sisältävä tilaus pitää maksaa tilausta tehdessä. Tilaamme tilaustuotteet maahantuojalta tilauksen saatuamme. Tilaustuotteen maahantuojasta riippuen tuote saattaa tulla suoraan maahantuojan varastosta asiakkaalle. Tällä tavalla toimimalla päästään tilaustuotteen kanssa parhaimmillaan yhtä lyhyeen toimitusaikaan kuin varastotuotteen kanssa.

Tilapäisesti loppu varastosta / Lisää tulossa lähiaikoina

Kyseessä on varastotuote joka on tilapäisesti päässyt loppumaan varastostamme. Tuotetta on tulossa lisää lähiaikoina, mutta ei ole tiedossa tarkkaa päivää, koska tuotetta tulee lisää varastoomme.

Loppu varastosta / Tällä hetkellä loppu meidän ja maahantuojan varastosta

Kyseessä on tuote joka on tällä hetkellä loppu meidän ja maahantuojan varastosta eikä ole vielä tarkkaa tietoa, koska tuotetta on taas maahantuojalta saatavissa.

Ulkomailta tilattava tilaustuote / Kysy toimitusaika myyjältämme

Kyseessä on tilaustuote joka pitää tilata valmistajan ulkomailla sijaitsevasta varastosta. Ulkomailta tilattavan tilaustuotteen sisältävä tilaus pitää maksaa tilausta tehdessä. Tuotteen tilaamme ulkomailta tilauksen saatuamme. Ulkomailta tilattavan tilaustuotteen tilauksesta pitää aina sopia etukäteen sähköpostilla tai puhelimitse myyjämme kanssa ennenkuin tilaat tuotetta. Myyjämme selvittää sinulle maahantuojalta arvioidun toimitusajan tuotteelle. Tilaaminen Powerset verkkokaupasta

Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta www.powerset.fi löytyvän verkkokauppamme kautta. Kannattaa kysyä pakettitarjous haluamistasi tuotteista myyjältämme sähköpostitse tai puhelimitse. Kun sinua miellyttävä paketti ja pakettitarjous on saatu sovittua niin myyjämme lähettää sinulle sähköpostilla linkin ostoskoriin johon on valmiiksi kerätty kaikki tuotteet joiden tilaamisesta olet myyjämme kanssa sopinut. Tuosta eteenpäin tilaaminen sujuu verkkokauppamme ostoskorissa samalla tavalla kuin suoraan verkkokaupastamme tilaamalla.

Kaikki tilaukset vahvistamme sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Sähköpostiosoite on pakollinen ilmoittaa sen takia, että saamme lähetettyä tilausvahvistuksen sinulle. Emme toimita tuotteita kirjeitse, koska kyseisellä toimitustavalla meille ei jää todistetta siitä että lähetys on mennyt perille asiakkaalle.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksutavat

Voit maksaa tilauksesi verkkomaksulla, luottokortilla tai Klarnalla. Kaikki Powerset verkkokaupassa käytettävät maksutavat ovat ehdottoman suojattuja ja turvallisia käyttää. Maksaessasi verkkomaksulla siirryt Powersetin sivuilta hetkeksi oman pankkisi tai Nets Oy:n (ent. Luottokunta) sivuille ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksutapahtuman näet omista tilitiedoistasi. Maksutietojen välitys sinun ja pankkisi välillä on turvallista, sillä maksutiedot suojataan SSL-salausmenetelmällä. Kaikki verkon kautta tapahtuva maksaminen tapahtuu
Paytrail Oyj:n sivuston kautta.

Alla lueteltujen pankkien asiakkaat voivat maksaa tilauksensa meille verkkomaksuna: Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nooa, Nordea, Osuuspankki, Paikallisosuuspankki, S-Pankki, Säästöpankki, Tapiola, Ålandsbank.

Luottokorttimaksu onnistuu Visalla tai MasterCardilla.

Klarna Laskulla voit maksaa tilauksesi laskulla tuotteet saatuasi.

Klarna Tilillä voit maksaa tilauksesi erissä.

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminen. Luottokortit

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard -korteilla, Powerset toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj.

Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard -korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Paytrail Oyj
y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Klarnaan pääset tutustumaan yllä olevaa logoa klikkaamalla.

Klarna Tili -palvelun ostoehdot näet yllä olevaa logoa klikkaamalla.

Klarna Lasku -palvelun ostoehdot näet yllä olevaa logoa klikkaamalla.

Perusvaatimukset Klarna Tili ja Klarna Lasku luoton myöntämiseksi:
– Osoitteesi tulee löytyä Suomen väestörekisteristä.
– Sinun täytyy olla vähintään 18-vuotias.

Klarna Laskulla ja Klarna Tilillä maksaessasi sinun tulee luovuttaa henkilötunnuksesi. Klarna tarkistaa ostohetkellä luottokelpoisuutesi, mikä joissain tapauksissa voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista. Tilauksesi toimitetaan ainoastaan Väestörekisteriin ilmoittamaasi osoitteeseen. Tilaustasi postista tai myymälästämme noutaessa sinun pitää todistaa henkilöllisyytesi kuvallisen henkilökortin avulla.

Luotonantaja Klarna Tilissä ja Klarna Laskussa on Klarna AB (Y-tunnus SE556737-0431).
Jos sinulla on Klarnaan liittyvää kysyttävää voit ottaa yhteyttä asiakaspalvelu@klarna.fi
tai soittamalla numeroon 0942599771.

Klarnalla emme toimita:
– Asiakkaalle joka on joskus jättänyt meiltä tekemänsä tilauksen lunastamatta.

HUOM!!!
Lähetyksen lunastamatta jättäminen ei ole kuluttajasuojalain suoman mahdollisuuden mukainen tuotteen palautus, vaan se on ostajan toimesta tapahtuva sopimusrikkomus (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 §). Näissä tapauksissa verkkokaupalla on oikeus vaatia ostajalta korvausta aiheutuneista kuluista. (Kuluttajansuojalaki 5. luku 28 §). Lunastamatta jätetyistä lähetyksistä perimme asiakkaalta aina meille aiheutuneet lähetys-, vastaanotto- sekä laskutuskulut. Erääntyneestä laskusta lähetämme yhden maksumuistutuksen, jonka jälkeen perinnän hoitaa perintäyhtiö. Tällöin tilaaja joutuu maksamaan perintäyhtiön vaatimat perimiskulut. Toimitusaika

Lähetyksemme ovat erittäin nopeita, koska Matkahuolto noutaa joka ilta kaikki lähetyksemme suoraan myymälästämme ja pidämme aina varastossamme kaikkia myydyimpiä tuotteita. Verkkomaksulla maksettaessa suoritus näkyy meillä välittömästi. Matkahuollolla toimitettuna toimitusaika on normaalisti 1-3 arkipäivää. Toimitusaika riippuu tilausajankohdasta ja määränpäästä. Jos tilauksen tekee ennen kello 12 ja kaikki tilatut tuotteet löytyvät suoraan varastostamme niin tuotteet lähtevät yleensä jo samana päivänä. Asiakkailtamme usein saamamme positiivisen palautteen perusteella lähetyksemme ovat useimmiten perillä jo seuraavana arkipäivänä.

Lähetämme aina kaikille tilaajille sähköpostilla tilauksen seurantakoodin, jonka avulla asiakas voi seurata Matkahuollon nettisivuilta missä paketti menee ja onko se jo saapunut noutopaikkaan. Lähetyksistä tulee Matkahuollolta tekstiviesti asiakkaan matkapuhelimeen kun lähetys on noudettavissa.

Jos kaikki tuotteet eivät löydy suoraan myymälästämme niin toimitusaika riippuu maahantuojan varastotilanteesta. Jos tuotteet löytyvät maahantuojalta niin toimitusaika on yleensä alle viikon. Jos tuotetta ei löydy suoraan varastostamme niin ilmoitamme siitä asiakkaalle ja kerromme arvioidun toimitusajan. Mikäli toimitusaika on yli 2 viikkoa, on asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ja mahdolliset maksusuoritukset palautetaan asiakkaalle.

Toimitustapa

Muut kuin myymälästä noudettavat tilaukset lähetämme Matkahuollon Lähellä-pakettina asiakkaan lähikauppaan tai Matkahuollon Bussipakettina lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen.

Yli 30kg painavan lähetyksen joudumme toimittamaan Matkahuollon Bussipakettina, koska se on liian painava Matkahuollon Lähellä-paketiksi.

Emme toimita tuotteita kirjeitse, koska kyseisellä toimitustavalla meille ei jää seurantakoodia todisteeksi siitä että lähetys on mennyt perille asiakkaalle.

Lisämaksusta voimme toimittaa Paytrailin kautta maksetun tilauksen myös perille asti Matkahuollon Jakopaketti lähetyksenä. Kyseinen toimitustapa ei ole suoraan valittavissa verkkokaupassamme vaan toimitustavan lisämaksusta täytyy sopia tapauskohtaisesti myyjämme kanssa tilauksesta sähköpostilla tai puhelimitse sopiessa. Toimituskulut

Matkahuollolla lähetettävien tilausten toimituskulut ovat 10 Euroa jos tilauksen tuotteiden yhteenlaskettu hinta on alle 99 Euroa. Jos tilauksen tuotteiden yhteenlaskettu hinta on 99 Euroa tai enemmän niin toimitus on ilmainen. Tilauksesi toimituskulut näet ostoskorissa.

Lisämaksusta voimme toimittaa Paytrailin kautta maksetun tilauksen myös perille asti Matkahuollon Jakopaketti lähetyksenä. Kyseinen toimitustapa ei ole suoraan valittavissa verkkokaupassamme vaan toimitustavan lisämaksusta täytyy sopia tapauskohtaisesti myyjämme kanssa tilauksesta sähköpostilla tai puhelimitse sopiessa.

Peruuttamisoikeus

Voit kokeilla ja tutkia Matkahuollolla toimittamaamme etämyyntituotetta samalla tavalla kuin myymälässämme sitä pääsisit tutkailemaan menettämättä peruuttamisoikeuttasi. Esimerkiksi tuotteen paketin voit avata ja käyttöohjeet voit lukea. Sinun on avattava tuotteen pakkaus niin siististi, että saat pakattua tuotteen takaisin pakkaukseensa niin siististi että tuote ja sen pakkaus ovat myyntikelpoisia myös tutkimisesi jälkeen. Jos haluat peruuttaa kaupan ja palauttaa etämyyntinä ostamasi tuotteet niin sinun on lähetettävä sähköpostilla myyjällemme peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Tuotteiden saapumispäivää ei lasketa peruuttamisaikaan. Jos peruuttamisaika päättyy jonain muuna päivänä, kuin tavallisena arkipäivänä, sinulla on oikeus tehdä peruuttamisilmoitus seuraavana arkipäivänä. Tuotteet on palautettava meille 14 päivän sisällä peruuttamisilmoituksen teosta. Tuotteiden palautuskuluista vastaa asiakas ja vähennämme ne asiakkaalle palautettavasta summasta.

Käyttöön otetun tuotteen peruuttamisoikeus

Uuden 13.6.2014 voimaan tulleen verkkokauppalain myötä myös käyttöön otetuilla tuotteilla on 14 päivän peruuttamisoikeus. Palautettavien käyttöön otettujen tuotteiden tulee olla ehjiä ja siistissä kunnossa. Tuotteet pitää olla pakattuina alkuperäiseen myyntipakkaukseensa samalla tavalla kuin ne oli uutenakin pakattu. Myyntipakkauksen sisällön pitää olla täydellinen eli mitään tuotteen mukana tullutta osaa tai ohjetta ei saa puuttua. Käyttöön otetuista palautetuista tuotteista ei makseta täyttä hintaa takaisin vaan siitä vähennetään käyttöön oton aiheuttama tuotteiden arvonalennus. Palautettava summa on noin 50-60% ostohinnasta. Käyttöön otetut tuotteet myydään verkkokaupassamme samalla hinnalla eteenpäin, kuin mitä niistä on palautettu asiakkaalle.

Peruuttamisoikeus koskee vain etämyyntinä Matkahuollolla yksityishenkilöille toimittamiamme tuotteita.

Peruuttamisoikeus ei koske myymälästämme noudettuja tuotteita.

Peruuttamisoikeus ei koske yrityksiä ja yhteisöjä.

Alla olevasta logosta on suora linkki Kilpailu- ja Kuluttaviraston etämyynti sivulle.

Tuotteen käyttöön ottaminen

Kaikille ei välttämättä ole täysin selvää mitä tuotteen käyttöön ottaminen tarkoittaa. Sen takia alla on selkeät esimerkit siitä milloin tuote on otettu käyttöön.

Voit avata soittimen myyntipakkauksen ja tutkia soitinta. Soitinta ei saa kytkeä virtoihin eikä soittimella siten saa toistaa musiikkia. Mikäli kytket soittimeen virrat tai toistat musiikkia soittimella niin tuote on tuolloin otettu käyttöön.

Voit avata erillissarjan myyntipakkauksen ja tutkia sen osia. Erillissarjan mitään osaa ei saa asentaa paikoilleen eikä erillissarjan kaiuttimiin saa kytkeä kaiutinpiuhoja ja toistaa musiikkia kaiuttimilla. Mikäli asennat osan paikoilleen tai toistat musiikkia kaiuttimilla niin tuote on tuolloin otettu käyttöön.

Voit avata irrallaan myytävän subwooferin myyntipakkauksen ja tutkia subwooferia. Subwooferia ei saa asentaa paikalleen koteloon eikä subwooferiin saa kytkeä kaiutinpiuhoja ja toistaa musiikkia subwooferilla. Mikäli asennat irrallaan myytävän subbarin paikalleen koteloon tai toistat musiikkia subwooferilla niin tuote on tuolloin otettu käyttöön.

Voit avata valmiiksi koteloidun subwooferin myyntipakkauksen ja tutkia subwooferia. Valmiiksi koteloituun subwooferiin ei saa kytkeä kaiutinpiuhoja ja toistaa musiikkia subwooferilla. Mikäli kytket kaiutinjohdot subwooferiin ja toistat musiikkia subwooferilla niin tuote on tuolloin otettu käyttöön.

Voit avata vahvistimen myyntipakkauksen ja tutkia vahvistinta. Vahvistimeen ei saa kytkeä mitään kaapeleita eikä vahvistimella siten saa toistaa musiikkia. Mikäli kytket vahvistimeen kaapelit tai toistat musiikkia vahvistimella niin tuote on tuolloin otettu käyttöön.

Voit tutkia avaamatonta blisteripakattua virtakittiä kädessäsi pyörittelemällä. Virtakittien blisteripakkausta ei saa avattua ehjänä ja sen takia sitä ei saa takaisin myyntikuntoon jos paketin avaa. Sen takia virtakittien blisteripakkausta ei saa avata. Jos avaat virtakitin blisteripakkauksen niin tuote on tuolloin otettu käyttöön.

Tuotteet joilla ei ole palautusoikeutta

Palautusoikeus ei koske sellaisia tuotteita, joita on muunneltu, valmistettu tai tilattu asiakkaan toivomusten mukaan tai jos tuotetta on käsitelty siten ettei se ole enää myyntikelpoinen.

Alla esimerkkejä tuotteista joilla ei ole palautusoikeutta.

Auto- ja laitekohtaisilla sovitintarvikkeilla jotka tilataan erikseen asiakkaalle ei ole palautusoikeutta. Tietyn soittimen ja automallin välinen kaukosäätöadapterisarja käy vain asiakkaan soittimen ja hänen käyttämänsä automallin välille. Asiakkaalle erikseen tilattuja auto-/laitekohtaisia sovitintarvikkeita ei voi palauttaa, vaikka soittimen palauttaisikin.

Mittatilauksena myytävillä kaapeleilla, verhoiluhuovilla tms tuotteilla, joita leikataan täydestä rullasta haluamasi pituus ei ole palautusoikeutta.

Palautusoikeus ei koske tuotteita, joiden arvo on alle 30 Euroa.

Sitovalla tilauksella tilatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Harvoin kysytyt kalliit tuotteet myydään useimmiten vain sitovalla tilauksella ja sitovasta tilauksesta sovitaan aina asiakkaan kanssa ennen tilauksen tekoa.

Lisätietoja palautusoikeudesta löydät esimerkiksi Kilpailu- ja Kuluttajaviraston
internet-sivuilta osoitteesta
www.kkv.fi

Tuotteen palauttaminen

Asiakkaan on aina ensin otettava meihin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla, jos hän haluaa palauttaa tuotteen. Jos asiakas haluaa peruuttaa tilauksen niin hänen on tehtävä sähköpostilla peruuttamisilmoitus 14 päivän sisällä tuotteiden vastaanottamisesta. Lähetämme asiakkaalle sähköpostilla palautusosoitteen jotta asiakas saa lähetettyä tuotteen takaisin meille. Tuotteiden palautuskuluista vastaa asiakas ja vähennämme ne asiakkaalle palautettavasta summasta. Palautuskulut ovat useimmiten 10-40 Euroa riippuen pakettien
painosta, koosta ja määrästä.

Palautettavan tuotteen tulee olla pakattu alkuperäiseen myyntipakkaukseensa samalla tavalla kuin se oli pakattu valmistajan toimesta. Myyntipakkauksen pitää sisältää kaikki tuotteen mukana
tulleet osat ja ohjeet. Tuotteita ei saa lähettää pelkässä myyntipakkauksessaan vaan myyntipakkaukset pitää pakata johonkin pahvilaatikkoon jotta tuotteet pysyvät ehjinä ja myyntipakkaukset myyntikelpoisina.

Jos asiakas palauttaa osan tilaamistaan tuotteista ja palautuksen jälkeen tilauksen arvo on alle 99 Euroa joka on ilmaisen toimituksen raja niin veloitamme asiakkaalta 10 Euron toimituskulut vähentämällä 10 Euroa palautettavasta summasta.

Koko tilaukselle mahdollisesti lisäalennuksena myöntämämme lahjakortti on aina voimassa vain koko tilauksen arvolla. Jos asiakas palauttaa osan tilaamistaan tuotteista niin tilauksen arvo laskee ja siten lisäalennuksena myöntämämme lahjakortti ei ole voimassa. Tämän takia vähennämme lahjakortin arvon palautettujen tuotteiden arvosta takaisin maksu summaa laskiessamme. (esim. palautettavien tuotteiden arvo 100€ ja lahjakortin arvo 20€, 100€ – 20€ = 80€) Mitä palautukseen tulee laittaa mukaan

1. Kaikki palautettavat tuotteet kokonaisuudessaan kaikkine osineen pakattuna alkuperäisiin ehjiin myyntipakkauksiinsa. Tuotteita ei saa lähettää pelkässä myyntipakkauksessaan vaan myyntipakkaukset pitää pakata johonkin pahvilaatikkoon jotta tuotteet pysyvät ehjinä ja myyntipakkaukset myyntikelpoisina.

2. Ostokuitti tai kopio siitä.

3. Tilinumero, jolle palautus hyvitetään.

HUOM!!!
Emme lunasta bussiennakko paketteja.

Palautus hyvitetään tilillesi 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta, mikäli palautus on ollut asianmukainen. Jos palautuksessa on jotain huomautettavaa tai se on puutteellinen, otamme sinuun yhteyttä. Jos olet unohtanut pakata palautukseen jotain tuotteita tai niiden osia mukaan niin joudut itse maksamaan noiden unohtamiesi tuotteiden meille toimittamisesta aiheutuvat toimituskulut.

Reklamaatiot

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä myyjällemme puhelimitse tai sähköpostilla. Ilmoitus puuttuvasta, väärästä tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 5 vuorokauden aikana paketin saapumisen jälkeen. Tuon määräajan umpeuduttua Powerset ei ole vastuussa tilauksen puutteellisesta sisällöstä.

Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on paketin vastaanottajan heti tarkistettava onko joku paketissa olleista tuotteista vioittunut. Jos joku tuotteista on vioittunut niin vastaanottajan on tehtävä vioittuneesta tuotteesta välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle eli Matkahuollolle. Yleisiä sopimusehtoja

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Powerset käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Sitoudumme olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmansille osapuolille.

Powerset ei vastaa verkkokaupasta mahdollisesti löytyvistä inhimillisistä virheistä johtuvista hinnoitteluvirheistä. Powerset pidättää oikeuden purkaa kaupan hinnoitteluvirheen takia.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. (www.kuluttajariita.fi)

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan. (www.kuluttajaneuvonta.fi)